Veelgestelde vragen

Zit je met een vraag ? Kies een rubriek en het antwoord is vlakbij.

Staat uw vraag niet in deze lijst ?
Neem dan contact op met ons. Wij proberen uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden. Houd echter gezien de grote hoeveelheid mail die wij dagelijks ontvangen, rekening met enkele uren voordat wij u antwoorden. Alvast dank voor het begrip.

Service

TICKETS

Kan ik tickets omruilen ?
Verkochte tickets worden niet teruggenomen en/of geruild, ook niet aan de (dag)kassa. 

Tickets uitprinten of laten scannen ?
Jouw aankomst in het circusdorp kan erg vlot verlopen : via jouw vooraf uitgeprinte tickets en/of via het scannen vanaf jouw mobiele telefoon.

Tickets verloren en/of niet ontvangen ?
Stuur ons via het contactformulier een mailtje met daarin volgende info :
– show waarvoor je tickets kocht : dag en uur.
– aantal tickets dat je kocht
– het rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder vanwaar de betaling gebeurde.
We proberen jou daarna zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen.

Downloadmail tickets niet gekregen ?
Tickets die online worden verkocht, krijg je per mail bezorgd zodra de betaling bij ons werd ontvangen. Via overschrijving kan dit – afhankelijk van de bankinstelling – soms iets meer tijd in beslag nemen. Kijk zeker ook eens na of de bevestigingsmail niet in jouw spambox en/of ongewenste mail is beland. Uitzonderlijk durft een bevestigingsbericht daar wel eens ongewild belanden.

Kan ik tickets reserveren of kopen via een E-mail of per telefoon ?
Tickets kunnen ofwel online aangekocht worden via www.wintercircusvlaanderen.be, ofwel aan de dagkassa.

IN DE TENT

Hoe lang duurt een voorstelling ?
Een voorstelling duurt ongeveer 120 minuten. Er is een pauze voorzien.

Zijn de plaatsen genummerd ?
De stoeltjes zijn niet genummerd en worden stelselmatig ingevuld volgens de volgorde van binnenkomen in de tent.

Kan ik met mijn rolstoel naar binnen ?
Het circus is rolstoelvriendelijk. Rolstoelplaatsen dient U van tevoren wel te melden via het contactformulier. Op deze wijze kunnen we tijdig een aangepaste plaats reserveren. 

Vanaf wanneer kan je de tent binnen ?
De onthaaltent wordt één uur vóór aanvang geopend. De showtent zelf kan je pas ongeveer 45 minuten vóór het begin van de show betreden.

Zijn er toiletfaciliteiten ?
Toiletfaciliteiten zijn in ruime mate aanwezig vlakbij de voortent. 

Is er een EHBO-post aanwezig ?
Een erkende hulporganisatie is aanwezig. U kunt deze mensen herkennen aan hun fluorescerende vesten. Zij bevinden zich in de voortent en in de showtent.

VERLOREN VOORWERPEN

Wat als ik iets verlies en/of onder de tribune laat vallen tijdens de show ?
Zoekgeraakte of gevallen voorwerpen worden aan het einde van de show verzameld aan de uitgang van de onthaaltent. Je blijft hoe dan ook persoonlijk verantwoordelijk voor het verlies en/of beschadiging van het verloren voorwerp.

Ik bemerkte bij thuiskomst dat ik iets had achtergelaten bij het circus ?
Kom in dat geval zo snel mogelijk terug naar het circusterrein en vraag na bij buffet/kassa of er iets gevonden is. Bemerk je het pas later, kan je altijd nog contact opnemen. Je blijft hoe dan ook persoonlijk verantwoordelijk voor het verlies en/of beschadiging van het verloren voorwerp.

CATERING

Zijn er cateringfaciliteiten bij Wintercircus Vlaanderen ?
Tegen een budgetvriendelijke prijs wordt een uitgebreide restauratie aangeboden : diverse niet-alcoholische dranken (gekoeld/warm), popcorn, braadworst, hotdogs, chips, suikerspin, ijs, snoep, … Voor grote groepen en/of bedrijven, hebben we ook voordelige incentiveformules : neem daarvoor vrijblijvend contact met ons.

Kan ik vóór of na de voorstelling nog een hapje eten ?
Wintercircus Vlaanderen heeft tal van kleine cateringfaciliteiten vóór aanvang van de voorstelling èn tijdens de pauze. Voor een grotere hap kan U terecht in de vele horecazaken rondom het evenementenplein. Wanneer U met een grotere groep de voorstelling bijwoont, is vooraf reserveren in één van die horecazaken aangewezen. Op www.ontdeksintniklaas.be kan je daarvoor heel wat handige info vinden.

Kunnen we ons bezoek aan Wintercircus Vlaanderen combineren met andere activiteiten ?
Stel zelf een aanvullend programma samen via www.ontdeksintniklaas.be.

BEELD & GELUIDSOPNAMES

Mag ik teksten en foto’s van de website gebruiken ?
Dat kan, mits u een bronvermelding doet. Het siert u wanneer u op uw site of in uw boek, werkstuk, … vermeldt waar de foto’s en dergelijke vandaan komen. Als bronvermelding zien wij graag : www.sintindepiste.be.

Mag ik beeld- en geluidsopnames maken ?
Enkel fotograferen zonder flits is toegestaan. Overige beeld/geluidsopnames zijn niet toegestaan. Enige uitzondering hierop zijn de erkende pers- en beeldmedia die na voorafgaande aanvraag een accreditatie krijgen.  Wanneer U toch beeld- en/of geluidsopnames maakt, zullen we U vriendelijk verzoeken dit te stoppen. Bij een volgende inbreuk zal u de toegang tot de tent ontzegd worden.